7 October 2021

The Fitzgerald Initiative

Fitzgerald organiseert op 7 oktober voor de eerste keer het Fitzgerald Initiative. Met het initiatief, dat georganiseerd wordt bij Moxy in de Houthavens van Amsterdam, hebben we als doel om ngo’s en startups te verbinden met corporates en ze te helpen met het verbeteren van hun PR- en communicatiestrategie.

Fitzgerald richt zich op merken die de veranderende maatschappij omarmen en het leven van consumenten positief willen beïnvloeden. Maar als je je als bureau richt op merken die een positieve impact willen maken op de maatschappij, is het natuurlijk belangrijk om zelf ook de daad bij het woord te voegen. Dus zeggen wij: practice what you preach. Er zijn veel ngo’s en maatschappelijke start-ups die behoefte hebben aan de expertise van een communicatiebureau, maar het ontbreekt ze vaak aan budget om zo’n partij in de arm te nemen. Hierom hebben wij het Fitzgerald Initiative opgezet, een initiatief waarmee we deze organisaties ondersteunen door hen een inspiratie-evenement aan te bieden waar door workshops en seminars kennis wordt gedeeld voor het opzetten van een sterke PR- en communicatiestrategie. Dit jaar zit het evenement helemaal vol, een goed teken voor de komende jaren, want de ambitie is om het Fitzgerald Initiative een jaarlijks terugkerend evenement te laten worden.

Our goal

Met het Fitzgerald Initiative willen we deze ngo’s helpen om hun communicatie en PR naar een hoger niveau te tillen. We zien dit ook niet als een one-off; ons doel is dat uit deze dag langdurige relaties ontstaan die NGO’s en corporate merken dichterbij elkaar brengen. Willen we slagkracht hebben, moeten we hierin samen optrekken: bureau, corporates, non profits. We moeten de krachten bundelen en elkaar sterker maken. Stronger together!

Netwerk van Fitzgerald

Speakers

Dit jaar gaan sprekers uit het netwerk van Fitzgerald in op thema’s als PR en communicatie in het algemeen, corporate communicatie, reputatiemanagement, interne communicatie en hoe zij hun eigen campagnes tot leven hebben gebracht. De sprekers van de eerste editie van het Fitzgerald Initiative zijn:

  • Eduard Nazarski

    Voormalig directeur van Amnesty International en Vluchtelingenwerk.

  • Anya Pieroen

    Allround communicatieprofessional bij Nestlé, met veel ervaring op het gebied van communicatie en crisismanagement bij grote multinationals.

  • Frank du Mosch

    Voormalig journalist bij de NOS en oprichter van The Broadcaster, gericht op media training, contentcreatie en strategisch advies.

  • Dr. Roos Beerkens

    Voormalig professor Communicatie aan 
de Universiteit Utrecht, vandaag de dag werkzaam als senior consultant en onderzoeker bij Customer Revolution.

  • Wouter Glaser

    Oprichter van PR-bureau Glasnost en mede-oprichter van PR-bureau Fitzgerald. Momenteel Chief Growth Officer bij Ace.

  • Frits Huffnagel

    Medeoprichter van Castro Communicatie, gefocused op citymarketing en lobbying.

Netwerk van Fitzgerald

Our guests

De ngo’s die aanwezig zijn op het eerste Fitzgerald Initiative bij Moxy, zijn onder andere:

  • De Voedselbank

  • Free Press Unlimited

  • Movement on the Ground

  • Liberation Route Europe

  • HospitaalBroeders

  • Klimaat Helpdesk

  • Stichting De Ster

  • Project Fearless

  • Wings of Support

  • COC

  • Wilde Ganzen

  • Free A Girl

  • Stichting Jarige Job

  • Music Moves

  • Because We Carry

  • Wakuli

  • Action Aid