Sound Muted
Wie wij zijn

On to new frontiers

Fitzgerald is een strategische partner voor merken met een missie. We geloven dat de kern van elk geweldig merk is opgebouwd uit een why, een missie, die het verdiend gehoord te worden. Wij helpen deze merken met het vinden, formuleren en verspreiden van deze ‘purpose’. Vanuit een gedegen strategie voeren wij jouw communicatie-koers op alle fronten uit. Van corporate comms tot marketing-PR, wij zijn specialisten in het creëren van opvallende, earned campagnes en verhalen die impact maken.

On to new frontiers
Visie

It’s time for greatness

Wij bewegen ons als bureau in de sweet-spot tussen grote A-merken en de non-profit sector. In onze visie komen we alleen tot impact wanneer we deze werelden dichter bij elkaar brengen. Alles wat we doen als bureau draagt hieraan bij; van de strategieën die we ontwikkelen voor onze klanten, tot het organiseren van The Fitzgerald Initiative. Van het opzetten van Purposeful programs & partnerships, tot het inspireren van onze industrie met mooie initiatieven uit de non-profit wereld.
Wij geloven dat grote bedrijven en merken veel kunnen leren van NGO’s en kleine purposeful brands. En andersom natuurlijk ook. Fitzgerald is de sleutel tussen deze twee werelden.

Met wie we samenwerken

Onze klanten

Wat we doen

Onze services

Purpose-driven communicatie: strategie & executie
Onze basis is alles binnen het domein van communicatie. Van het claimen van thought leadership op relevante topics, tot het laten landen van boodschappen bij belangrijke stakeholders. Van een steady drumbeat voor ongoing PR tot het vertalen van commerciële marketing campagnes naar relevante content voor media en influencers.
Vanuit maatschappelijke relevantie en ons beproefde 3 X M model (message, moments, means) kijken we naar jouw vraag en bepalen we de juiste tactieken om zichtbaarheid te garanderen. Wij hebben de kennis en het netwerk om blijvende impact te realiseren via earned media.

On to new frontiers
  • Marcom
    PR

    • Strategische ongoing PR
    • Earned concept campagnes
    • Influencer marketing
    • Branded content & native advertising
    • Events
    • Media netwerk management
  • Corporate communicatie

    • Strategie & branding campagnes
    • Crisis communicatie
    • Reputatie management
    • Monitoring & analyse
    • Copy & Design
    • Mediatraining, Trendsessies
    • Public Affairs & Lobby
    • Content in allerlei vormen, zoals: video, podcast, native artikelen, blogposts, whitepapers, LinkedIn, etc etc.
  • Internal PR & activatie

    Wij geloven dat je collega’s in PR-strategie de meest geloofwaardige beïnvloeders zijn. In onze aanpak zijn interne & externe PR daarom altijd aan elkaar verbonden. Elke externe campagne vertalen wij ook door naar interne aandacht zodat je de meest waardevolle impact krijgt voor je boodschap.

  • Purpose Programs & Partnerships

    Wij geloven dat het tijd is om ons traditionele denken over ontwikkelingshulp en doing good te doorbreken. Nieuwe manieren van samenwerken tussen merken, overheden en non-profits zijn de toekomst. Deze partijen hebben elkaar nodig en het is tijd dat ze elkaar opzoeken en begrijpen hoe ze samen impact kunnen maken voor een veilige toekomst.

    Fitzgerald helpt merken hierin met haar purpose programs: langdurige samenwerkingen tussen corporates en non-profits met als doel aandacht te genereren voor hun gezamenlijke missie. Voor een vaste fee zorgen wij voor de samenwerking van A tot Z: strategie, matchmaking, concepting en uitvoer van events, campagnes, content, etc.

  • Het Fitzgerald Initiative

    Fitzgerald organiseert elk jaar in het najaar het Fitzgerald Initiative. Deze dag is de manifestatie van alles waar we voor staan: de corporate en non-profit wereld dichter bij elkaar brengen, met als doel samen impact te maken. We nodigen vrijwilligers en professionals van NGO’s uit om onze lezingen en workshops over het communicatievak bij te wonen. We nodigen sprekers uit ons netwerk uit om hun kennis te delen.

    Voor één dag vragen we beide partijen om uit de loopgraven te stappen. Wij overbruggen de kloof tussen NGO’s en bedrijven.