Over ons

Wie wij zijn

Wij zijn de nieuwe generatie communicatie-professionals

Het zijn de jaren 60. Revolutionaire tijden. Morele normen veranderen, de jeugd komt in opstand, de hippie-beweging komt op en we worden maatschappij-kritischer. De wereld is in beweging en John Fitzgerald Kennedy was een van de grootste staatslieden, wellicht zelfs van de eeuw. Onze bureau naam refereert naar deze grote leider en zijn gedachtegoed ‘New Frontiers’. In deze policy richtte hij zich op de nieuwe generatie Amerikanen die hij voor zichzelf liet denken en in staat stelde om een einde te maken aan ongelijkheid. Hiermee maakte hij ruimte voor nieuwe dromen zoals ‘a man on the moon’. Als communicatiebureau richten wij ons op merken die de veranderende maatschappij omarmen en het leven van consumenten positief beïnvloeden.

On to new frontiers
Team

Met trots presenteren we je

  • Dorien Kuiken

    Managing Director

    De wereld is groot. Hoe kan slechts één persoon, of één bureau een verschil maken?
    Als we niet meer geloven dat we als individu een verschil kunnen maken; waar zijn we dan nog? De wereld is niets meer dan een grote verzameling individuen. Als we allemaal elke dag proberen iets beter te maken dat groter is dan onszelf, dan heeft dat enorme impact. Wij bereiken met ons werk miljoenen mensen, dus ik geloof juist dat wij heel veel invloed hebben. En daarmee verantwoordelijkheid. Die voelen we bij Fitz en daar willen we naar leven.

    Als je de rest van je leven nog maar naar één album kon luisteren/één tv-show/film kon kijken, welke zou het dan zijn?
    Moeilijk, maar dan kies ik voor het nummer By your side van Sade. Never fails me, of ik nu verliefd, verdrietig, gefrustreerd ben, het maakt me altijd weer rustig.

  • Nienke Eren

    Client Service Director

    Hoe definieer jij succes?
    Op werkvlak: succes betekent voor mij dat het doel van de opdracht door een vruchtbare samenwerking met de klant is bereikt en er een vervolg samenwerking uit voort komt.
    Persoonlijk betekent succes voor mij dat je alles hebt gegeven en daar tevreden mee- of nog beter: trots op bent, ongeacht of je je doel hebt bereikt of niet.

    Wat is je levensmotto?
    Blijf nieuwsgierig. Stap regelmatig uit je bubbel: er is zoveel meer dan wat je al kent! Interesseer je in meningen van anderen, luister eens muziek die niét wordt voorgesteld in Spotify en maak eens een praatje met een onbekende.

  • Matthijs van Unen

    Account Director

    Waarom ben je trots om een deel van Fitzgerald uit te maken?
    Wat me het meest trots maakt om onderdeel te zijn van Fitzgerald is het dynamische en diverse team, dat nieuwe kansen zoekt en grijpt en niet bang is om gewoon nieuwe dingen te proberen – we bouwen aan een geweldig merk met ons team en onze klanten

    Laatste maal: een hoofdgerecht, twee bijgerechten, een toetje en een drankje
    Pasta vongole of nasi met broccoli en kimchi, friet oorlog met uitjes, twee oesters en Franse kaas. Als drinken: cola zero en een glaasje Chablis

  • Yorick Fliervoet

    Senior Consultant

    Waar vind je de meeste inspiratie voor je werk?
    Door informatie te consumeren (regelmatig naar het museum, columns en opinies, en het voeren van gesprekken – met wildvreemden in de kroeg en collega’s), maar zeker ook tijd te nemen om informatie te verwerken.

    Wat is het beste concert waar je ooit naartoe bent geweest?
    Donderdag 10 mei 2018 – Subcultuur Hemelvaart special with Denis Sulta. Er is er maar één die op zo’n onnavolgbare wijze disco, duistere techno, detroit house, en Abba met elkaar kan combineren en het gedurende 6 uur kan laten werken. In een vervallen fabriekspand. Had je bij moeten zijn.

  • Lisa van Eck

    Senior Consultant

    Wat motiveert je om je werk te doen?
    Het kunnen helpen van mensen en organisaties met een sterke missie en het doel om de wereld mooier te maken. Samen met hen tot de kern van hun uitdaging komen, een gepaste en creatieve
    oplossing creëren en zo anderen inspireren met de kracht van positiviteit. Als dat lukt, ook al is dat één keer, geeft me dat motivatie om het nog honderd keer te proberen. De wereld wordt een stuk leuker met enthousiasme en positiviteit.

    Als je de rest van je leven nog maar naar één album kon luisteren/één tv-show/film kon kijken, welke zou het dan zijn?
    21 van Adele. Dit album is onderdeel geweest van elk etentje, iedere autorit, karaoke avond of aangelegenheid met mijn vriendinnen. Menig mens heeft ons Don’t you remember horen blèren. Inclusief dramatische snik. Baby, please remember me once more …

  • Simone Slagboom

    Consultant

    Wat motiveert je om het werk wat je doet te doen?
    Organisaties die een geweldig verhaal te vertellen hebben en zich inzetten voor de samenleving helpen om dat verhaal naar buiten te brengen en ervoor te zorgen dat meer mensen ermee in aanraking komen. Dat vind ik het leukste aan dit vak, samen met de organisatie een verhaal formuleren op basis van feiten, waarbij je altijd op de hoogte bent van het laatste nieuws, inspeelt op relevante thema’s en gevoelig bent voor de publieke opinie.

    Als je de rest van je leven nog maar naar één album kon luisteren/één tv-show/film kon kijken, welke zou het dan zijn?
    Dat zou zeker een van Elton John’s albums zijn – mijn favoriete artiest sinds ik vijf was… ik ben een beetje een jonge boomer denk ik. En ik zou met alle plezier naar Friends of The Office kijken voor de rest van mijn leven.

  • Megan van den Ende

    Senior Account Executive

    Waarom ben je trots om een deel van Fitzgerald uit te maken?
    Wat mij het meest trots maakt om deel uit te maken van Fitzgerald is het wij-gevoel. Of je nu een Fitz-pioneer was en er al vanaf het begin bij bent of net je eerste week achter de rug hebt, je input wordt altijd gehoord en gewaardeerd. Zowel op projecten als in de weg die we als bureau inslaan. Daarnaast is er alle ruimte om jezelf te zijn, met elkaar te lachen en elkaar te helpen groeien – zowel persoonlijk als professioneel.

    Laatste maal: een hoofdgerecht, twee bijgerechten, een toetje en een drankje
    Als echt snackliefhebber geef ik maar wat graag antwoord op deze vraag. De Indische rijsttafel – oké nasi rames bestaande uit nasi putih, daging rendang, saté ayam, sambal goreng telor, sambal goreng buncis en atjar ketimun is ook goed – is altijd een goede keuze. Als side een zelfgemaakte salade met verschillende groenten, sla, pijnboompitjes, en een dressing van Italiaanse olijfolie, nar eksisi en zout. Al doet een patatje oorlog met ui het ook altijd goed. Als dessert een warme pistache soufflé met een bolletje ijs. Onder het genot van een Gin Tonic

  • Amy Steur

    Account Executive

    De wereld is groot. Hoe kan slechts één persoon, of één bureau een verschil maken?
    Als persoon kan je naar mijn mening het verschil maken door nieuwsgierig te blijven, je open te stellen voor wat er om je heen gebeurt en op die manier te blijven leren en ontwikkelen. Als Fitzgerald vind ik dat wij hier heel goed in zijn en elkaar ook enorm inspireren en motiveren dit te doen. We moedigen elkaar aan en delen onze ervaringen en ontwikkelingen regelmatig. Ik vind het mooi om te zien wat voor effect dit heeft op ons als individuen, maar dat we zo ook als team elke dag een verschil kunnen maken. En verschillen hoeven niet altijd groot te zijn! Elke stap is er één.

    Als je een miljoen euro geboden kreeg om één liedje perfect te zingen, welk nummer zou je dan kiezen?
    It’s all coming back to me now van Céline Dion. In mijn hoofd stel ik me altijd voor dat ik dit nummer zou nailen op een karaokefeestje, maar ik denk dat dat toch vies tegenvalt. Niemand kan met zoveel drama dit nummer zingen als Céline Dion. 😂

  • Milena Casu

    Account Assistent

    Waar haal je het meeste inspiratie uit bij je werk?
    De meeste inspiratie in mijn professionele werk vind ik met name in ons eigen Fitzgerald team. Je merkt soms dat je eigen creatieve brein niet tot alles in staat is. Daarbij heeft ieder individueel zo erg zijn eigen specialiteiten, creaties en voornamelijk gedachtegang dat je vaak met een mini brainstorm gezamenlijk tot de mooiste ideeën kan komen. Dit geeft mij dan ook super veel energie en inspiratie om weer met een frisse blik het werk te vervolgen

    Wat is je levensmotto?
    Mijn levensmotto is als volgt: “geluk vermenigvuldigt zich door het te delen.” Geluksmomentjes worden voor mij nog intenser wanneer je dit moment kan delen met iemand. Dit motto heeft dan ook betrekking op de meest uiteenlopende momenten in mijn leven: van een zonsondergang bekijken tot heerlijk koken met de familie. Elk geluksmoment koester ik met de herinnering van samenzijn.

  • Sanne Rijnsburger

    Operations Executive

    Wat motiveert je om het werk wat je doet te doen?
    Een drang om bij te dragen aan een goed doel, leergierigheid en nieuwsgierigheid! Bij Fitzgerald krijg ik de kans om tijdens mijn studie al mee te kijken in het echte werkveld en een steentje bij te dragen. Tijdens een bestuursjaar bij mijn studievereniging merkte ik al hoe leuk ik het vind om bij te dragen aan een groter geheel vanuit een ondersteunende rol. Ik zet dan ook graag een paar stappen extra om tot het beste resultaat te komen!

    Als je een miljoen euro geboden kreeg om één liedje perfect te zingen, welk nummer zou je dan kiezen?
    Ik ben op de een of andere manier vrij goed in lyrics onthouden en ben altijd geneigd om nummer helemaal plat te draaien totdat ik een nieuwe favoriet vind. Als ik dan echt moet kiezen ga ik denk ik voor een plaat van ABBA, of Hotel California van the Eagles. Inclusief dramatische luchtgitaar.

  • Ilse Rink

    Account Assistant / Intern

    Hoe definieer jij succes?
    Succes is wanneer jij je voldaan en tevreden voelt. Dit ziet er voor iedereen anders uit en is enorm persoonlijk. Altijd maar streven naar meer en beter is niet altijd een synoniem voor “ succesvol” zijn. Veel mensen blijven vastzitten in die spiraal en zullen zich nooit succesvol voelen, ook al lijkt dat misschien zo voor de buitenwereld.

    Wat is het beste concert waar je ooit naartoe bent geweest?
    Afgelopen zomer op Lowlands 2022 heb ik Declan McKenna live gezien, wat een act was dat! Er was relatief weinig publiek omdat McKenna tegelijk met een headliner moest optreden, waardoor we op een steenworp afstand stonden. Hij had een geweldige stage presence, die liet denken aan een mix tussen Mick Jagger en Harry Styles.

  • Castro Communicatie

    Partner in Public affairs & Lobbying

    Castro Communicatie werkt samen met Fitzgerald op structurele basis voor een aantal (internationale) opdrachtgevers op het vlak van public affairs en lobbying. Castro Communicatie is onder andere gespecialiseerd in positionering, mediatrainingen en trainingen in (crisis)communicatie en het vergroten van zichtbaarheid en bereik op sociale media.