Project

ANWB Streetwise

De ANWB biedt al jaren verkeerslessen onder de naam Streetwise aan op scholen, zowel fysiek als via een educatief programma. Om de brug van school naar thuis te maken is Streetwise De Verkeersgame ontwikkeld: een app waarmee kinderen thuis verkeersspelletjes kunnen spelen en hun verkeerskennis kunnen vergroten.

Met een 360 mixed-methods aanpak van earned en paid media, influencer marketing en het verzorgen van het gezicht van de digitale campagne ‘Regels van de Weg’ bereikten we de doelgroep en stimuleerden we hen om Streetwise De Verkeersgame, de app van de ANWB, te downloaden. Met succes! De app is maar liefst 52.000 keer gedownload en wordt nog steeds gebruikt op basisscholen om de kennis over verkeersveiligheid te vergroten.

Resultaten

  • 4,25M unieke lezers
  • Publicaties in o.a. Donald Duck en &C.
  • 2 nieuwe ANWB ambassadeurs (Kalvijn en Lavezzi) met een bereik van 4,5M.
  • Samenwerking opgezet met Rapper Sor als gezicht van de digitale campagne ‘Rules of the Street’.
  • 52.000 app downloads met een toename van 100 downloads per dag.