Project

Cortina

Cortina is al jaren marktleider in fietsen in Nederland. Met de komst van de e-bike kwam er veel concurrentie. Dat riep de vraag op: hoe kan Cortina zijn positie als fietsspecialist blijven claimen in deze continu evoluerende markt?

Deze brede vraag pakten we veelzijdig aan: we richtten ons op ‘fietsen naar het werk’, benadrukten de duurzaamheid van de elektrische fiets als alternatief voor de auto, en met ‘de fiets van de toekomst’ lieten we zien hoe ver Cortina is op het gebied van innovatief design.

Door enthousiaste influencers te benaderen en proactief in te spelen op nieuwsonderwerpen over onderwerpen als duurzaamheid en design, toonden we ons thought leadership op deze gebieden, wat niet alleen leidde tot veel publiciteit, maar ook tot e-bikes die in recordtijd uitverkocht waren.

Resultaten

  • In totaal 57 positieve publicaties
  • Onder andere in Volkskrant, RTL, AD, Bright en op Radio 538 en Slam FM
  • Totaal bereik van jan – sep 2022: 43 miljoen