Project

De Bijenkorf

Duurzaam ondernemen is toekomstbestendig ondernemen, weet De Bijenkorf. Het oudste warenhuis van Nederland doet er dan ook alles aan om klanten te inspireren duurzamere keuzes te maken. Fitzgerald helpt op ongoing basis om de duurzaamheidsvisie van de Bijenkorf onder de aandacht te brengen van hun doelgroep.

We doen dit door verschillende initiatieven en campagnes te ontwikkelen, aangevuld met een ongoing retainer partnership, gericht op het voortdurend delen van die visie en het opbouwen van waardevolle relaties met media.

De Toekomst is Groen is één van de campagnes die we ontwikkelden. Een campagne die volledig gericht was op de toekomstige generatie. We organiseerden een wedstrijd onder basisscholen waarin we kinderen vroegen hoe zij het warenhuis van de toekomst voor zich zien en wat de mogelijkheden zijn als het gaat om het ontwikkelen van een groenere toekomst. De winnende klas mocht hun visie presenteren aan het bestuur van de Bijenkorf. Een win win situatie: niet alleen konden de kinderen hun creativiteit gebruiken en kregen ze de kans om hun inzichten een echt podium te geven, maar de Bijenkorf kon tegelijkertijd deze waardevolle creatieve inzichten gebruiken om de wereld groener te maken.

De Stijlstudio

Naast deze campagne hebben we de communicatie en PR opgepakt omtrent De Stijlstudio van de Bijenkorf – waar je kleding voor speciale gelegenheden kunt huren in plaats van kopen -, creëerden we een ambassadeursprogramma bestaande uit influencers met een duidelijk duurzaamheids-profiel en begeleiden we verschillende pers evenementen.

Ons werk voor de Bijenkorf resulteerde in verschillende publicaties, waaronder het Algemeen Dagblad, Telegraaf Utrecht en RTV Maastricht over De Winkel van de Toekomst. Over De Stijlstudio werd uitvoerig gepubliceerd in ELLE, Harpers Bazaar en LINDA.