Project

De Bijenkorf

Een duurzaam bedrijf is een toekomstbestendig bedrijf, weet de Bijenkorf. Het oudste warenhuis van Nederland doet er alles aan om klanten te inspireren duurzamere keuzes te maken. Fitzgerald werd gevraagd: hoe kunnen we de duurzame visie van de Bijenkorf onder de aandacht van de doelgroep brengen?

We deden dit door verschillende initiatieven en campagnes te ontwikkelen, aangevuld met een retainer partnership dat gericht is op het blijvend delen van deze visie. De campagnes omvatten:
‘De Toekomst Is Groen’, waarbij we een wedstrijd hielden onder kinderen: de toekomstige generatie. Wat kan er volgens hen beter? Zij gingen aan de slag en het winnende team presenteerde hun visie aan het bestuur van de Bijenkorf. Met succes! Het is een jaarlijks terugkerend evenement geworden.

‘Stijl Studio,’ een concept waar je gelegenheidskleding kunt huren, in plaats van kopen. Best duurzaam, toch?

Ontwikkeling van een ambassadeursprogramma bestaande uit influencers met een compromisloze mening over duurzaamheid en het belang van duurzame mode. Zij worden ook uitgenodigd voor lanceringen en PR-evenementen.

Resultaten

  • Publications in top tier news media about de Winkel van de Toekomst, including Algemeen Dagblad, Telegraaf Utrecht and RTV Maastricht.
  • Total reach: 13.7M
  • Publications in top tier news media about the Style Studio including Harper’s Bazaar, Elle, LINDA.
  • Total reach: 9.1M