Project

Lynk & Co

“De Netflix voor mobiliteit”, zo zou je het concept van automerk Lynk & Co kunnen noemen. Een lidmaatschap voor een auto. En wat voor één: een gloednieuwe middelgrote SUV voorzien van alle gemakken.
Voor iedereen met een deelautolidmaatschap – en alle liefhebbers – is er een heuse Lynk & Co Club in hartje Amsterdam. Een ontmoetingsplaats waar gelijkgestemden elkaar kunnen treffen en waar je straks terecht kunt voor tentoonstellingen, lezingen en andere evenementen.

Fitzgerald ontwikkelde een PR campagne om de bekendheid van de introductie van het Lynk & Co mobiliteitsconcept te maximaliseren en de PR structureel te verzorgen.
Om zoveel mogelijk media-aandacht te garanderen werden journalisten van zowel automotive, lifestyle als nieuwsmedia uitgenodigd om voor de introductiedatum een twee uur durende proefrit te maken. Ook kregen zij een (digitaal) interview aangeboden met een woordvoerder van Lynk & Co. Hierin werd het achterliggende verhaal over duurzaamheid, het clubconcept en de toekomst van autorijden verteld en werd het merk op verschillende niveaus geladen.

Resultaten

  • Publicaties in o.a. Het Parool, AD, De Telegraaf/Autovisie, TopGear NL en Manners.
  • Interviews met de vice-president van Lynk & Co in o.a. Vogue en Trouw.