Project
Maggi
Bij MAGGI staat verbinden door koken voorop en toen de coronacrisis uitbrak, voelde het merk dat het een verschil kon maken. Door de intelligente lockdown mochten veel mensen geen familie ontvangen en konden dus niet gezellig samen eten. MAGGI ging in gesprek met Resto VanHarte, een organisatie die mensen samenbrengt in buurthuizen in het hele land. Zo ontstond het initiatief “Ik kook voor jou met heel mijn hart”, waarbij mensen die graag iets doen voor anderen in hun buurt werd gevraagd een extra portie te koken. Meedoen was eenvoudig, door de ‘ik kook vanuit mijn hart’ kaart van MAGGI’s website en social media kanalen online te delen met #ikkookvanharte, voor het raam te zetten of door de brievenbus van een buurman te gooien. Daarnaast was het mogelijk om gasten van Resto VanHarte te voorzien van een gerecht via www.ikkookvanhartevoorjou.nl. Dit maakte het mogelijk om in contact te komen voor een maaltijd en een gesprek.

Om meer bekendheid te geven aan het initiatief adviseerde Fitzgerald MAGGI om de persoonlijke verhalen die door het initiatief ontstonden te verspreiden via nationale en lokale nieuwsmedia. Deze echte verhalen zouden anderen inspireren om ook mee te doen. Omdat een goed voorbeeld doet volgen, omvatte onze aanpak ook het versturen van postpakketten naar food micro-influencers, waarin het initiatief werd uitgelegd en natuurlijk de “Ik kook van harte” kaarten zaten.

Resultaten
- Publicaties in o.a. Algemeen Dagblad, Het Parool en Vriendin. De regionale aanpak resulteerde in zichtbaarheid in regionale kranten en websites, zoals Leidsch Dagblad en Brabants Dagblad.
- Foto’s gedeeld door onder andere De Hippe Vegetariër, Culinessa en Anne Travel Foodie.
- Mediawaarde van 107.109 euro.
- Cumulatief bereik van 4,5 miljoen.