Project

Nestlé Beneath the Surface

Fitzgerald werd gevraagd een campagne te ontwikkelen om de duurzaamheidsinitiatieven van Nestlé onder de aandacht te brengen van de millennial doelgroep en het wantrouwen jegens de organisatie zoveel mogelijk weg te nemen. Om vast te stellen wat er nodig is om het vertrouwen van de consument op te bouwen, voerden we een strategisch, kwantitatief onderzoek uit. Uit dit onderzoek bleek dat vooral millennials waarde hechten aan duurzaam inkopen. Transparantie is daarom essentieel in de campagne – alleen dan kan een mening worden gevormd op basis van feiten.

Om millennials actief te betrekken bij de duurzaamheidsinitiatieven van Nestlé, stelden we een interactieve campagne voor die consumenten de complexiteit van de toeleveringsketen van Nestlé laat ervaren.

We creëerden het Beneath the Surface-platform, dat consumenten met interactieve video’s door de duurzaamheidsdilemma’s van Nestlé leidt. Het grote succes in de Benelux leidde ertoe dat Nestlé de campagne in 8 andere landen uitrolde én dat er een vervolg kwam.

Resultaten

  • Een campagne die onverwachts in 11 landen is uitgerold
  • Wereldwijd bereik van meer dan 100 miljoen mensen
  • Meer dan 120k complete ervaringen op de website
  • Positieve artikelen over Nestlé in UK, BEL, POL
  • Enthousiaste ambassadeurs binnen Nestlé
  • Vervolg campagne over cacao thema