Project

Nestlé Vuna

Als je VUNA blind zou proeven, zou je niet beter weten: dit is tonijn. Toch komt er geen vis aan te pas; VUNA is een visvervanger op basis van erwteneiwit van het vegetarische merk Garden Gourmet, eigendom van Nestlé.

Ons werd gevraagd dit innovatieve product breed onder de aandacht te brengen.
Dit deden we via traditionele PR, een activatie, interne PR en betaalde samenwerkingen. We bezochten media, influencers en activeerden in de straten van Amsterdam met de VUNA visbar. Ook pitchten we het duurzaamheidsverhaal van Nestlé, wat resulteerde in een paginagrote spread in Trouw.

Samen met influencers, waaronder Vjeze Fur (bekend van De Jeugd van Tegenwoordig en Lekker Fred), zetten we partnerships op en deelden zij hun recepten met VUNA op social media en online.

Resultaten

  • -Print publicatie in Trouw
  • 9 artikelen in landelijke media
  • 9 influencer samenwerkingen en 23 social media posts
  • 3.6M bereik